Laguna - Bukmarker - Psihologija boja i korice knjige – zašto vam određene knjige privlače pažnju više od drugih - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Psihologija boja i korice knjige – zašto vam određene knjige privlače pažnju više od drugih

Šetate među policama sa knjigama u omiljenoj knjižari. Vidite samo hiljade rikni knjiga sa naslovima koji vam u tom trenutku znače malo ili ništa. Zastajete. Jedna knjiga se izdvaja.

Zašto?

Izdavači i stručnjaci za marketing ulažu veliki napor da dizajniraju korice koje će privući pažnju potencijalnog kupca, dok istovremeno nagoveštavaju o kakvoj knjizi je reč. Dizajniranje korica se u velikoj meri zasniva na odabiru boja.

Razne studije su istraživale kakve poruke određene boje prenose ljudima i ove informacije se redovno koriste kada se dizajniraju korice. U zavisnosti od ličnog ukusa, boja korica bi mogla biti razlog zašto birate određene knjige.



Evo nekih saznanja o tome kakve poruke vam prenose boje i kako to utiče na odabir knjige, na osnovu marketinških istraživanja psihologije boja.

CRVENA

Odvažna boja koja predstavlja uzbuđenje, strast, strah i agresivnost. Zbog energije koja se vezuje za ovu boju, sa razlogom se često koristi na koricama trilera ili horora. Ako tražite ovakve romane, sve su prilike da će vas privući crvena boja.

PLAVA

Ovo je boja poverenja i mentalnog angažovanja. Primetićete je na mnogim političkim knjigama u oblasti publicistike, kao i na romanima koji navode na razmišljanje. Kada vidite ovu boju na koricama, znate da vas očekuje mentalno putovanje koje će vam uposliti mozak za vreme i nakon čitanja knjige.

ŽUTA

Žuta se koristi da prenese optimizam, razdraganost i vedrinu. Međutim, zbog ove uobičajene upotrebe, takođe se koristi na koricama trilera i horor romana da bi se postigao faktor iznenađenja. Kada vidite ovu boju, za svaki slučaj pročitajte šta piše na omotu da biste bili sigurni o kakvoj knjizi se radi.

ZELENA

Obično se vezuje za prirodu i zato se često koristi za knjige fantazije i knjige o natprirodnom. Ova boja takođe stvara osećaj ravnoteže i razvoja koji idu uz romane o emocijama i ličnim iskustvima.

CRNA

Crnu bez sumnje percipiramo kao najozbiljniju boju. U knjigama označava mističnost, sofisticiranost i smrt. Ovo je jedna od najčešće korišćenih boja na koricama knjiga i zato što je nautralna i pomaže da se istaknu druge boje. Kada vidite crnu, pogledajte da li se ističe neka druga boja ili neki element dizajna, kao što je tipografija.

BELA

Bela je oličenje čistote, nevinosti i jednostavnosti. Knjige sa belim koricama će vam često privući pažnju svojim minimalizmom. Zaintrigiraće vas mali grafički nagoveštaji i poželećete da pročitate knjigu da biste otkrili šta je to što niste videli na koricama.
Iako dizajn i boja mogu da utiču na vaš izbor knjige, ne sudite o knjizi po koricama – uživajte u knjigama svih duginih boja.


Autor: Keli Horan
Izvor: amreading.com
Prevod: Borivoje Dožudić


Podelite na društvenim mrežama:

obustava rada 7 marta laguna knjige Obustava rada 7. marta
06.03.2025.
Vođeni željom da živimo u boljem i pravednijem društvu, Laguna i Delfi pridružuju se u petak 7. marta obustavi rada. Naša podrška i dalje je potrebna studentima i svima koji se bore za pravičan sis...
više
booktok hitovi od 3 do 31 marta 2025  laguna knjige BookTok hitovi od 3. do 31. marta 2025!
06.03.2025.
BookTok je postao raj za sve knjigoljupce u kojem kreatori videa govore o svojim omiljenim knjigama, daju preporuke i dele ljubav prema književnosti. Od 3. do 31. marta 2025. odobravamo 30% pop...
više
pokažite ljubav kroz knjigu akcija mesec ljubavi od 10 februara do 9 marta 2025  laguna knjige Pokažite ljubav kroz knjigu: akcija „Mesec ljubavi“ od 10. februara do 9. marta 2025.
06.03.2025.
Knjiga je divan poklon za svaku priliku, a uz akciju „Mesec ljubavi“ i nezaobilazan, ukoliko želite nekom da pokažete ljubav i privrženost. Od 10. februara do 9. marta 2025. u svim Delfi knjiža...
više
planirajte život s lakoćom popust na agende i kalendare 50  laguna knjige Planirajte život s lakoćom – popust na agende i kalendare 50%
06.03.2025.
Dobra organizacija je ključ uspeha, a odani saveznici u tom poduhvatu su kvalitetne agende i kalendari. Bilo da ih koristite za poslovne ili lične planove, praktičan i lepo dizajniran planer uvek je d...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.