„
Mamin test“ je najpronicljivija, najpraktičnija i prosto najbolja knjiga o biznisu koju sam pročitao u poslednje vreme. Ima usku, jasno definisanu temu, kako pitati potencijalne kupce o vašoj biznis ideju... i izbeći greške koje znače da vas svi generalno lažu u tim diskusijama.
Konkretno, prva i najbitnija lekcija je ako pitate bilo koga (uključujući i vašu mamu) šta misle o vašoj ideji garantovano će odgovor biti neiskren i beskoristan.
Zašto je ovo odlična knjiga?
„Mamin test“ ide pravo na vrh liste iz više razloga. Prolazi frikonomiks test (u stvari, mnogo je bolja od „Freakonomics“). Rasuđivanje možda nije inutitivno, ali kada je jednom izloženo tačno se vidi da proizlazi iz dugog iskustva. Autor jasnim i jednostavnim jezikom priča o komplikovanim istinama koje sam morao da naučim na teži način, ali ih nisam razumeo dovoljno da bih pričao o njima.
Te jednostavne i jasne rečenice su još jedan veliki plus. Knjiga je prilično kratka, a jezik je jednostavan a sadržaj sjajno iskazan. Samo sam jednom morao više puta da se vratim na određeni pasus u celoj knjizi od 133 strane. U pojedinim knjigama koje vrve od žargonskih izraza, nekad moram i po tri puta da čitam pasuse na svakoj strani... i onda ih ostavim pre nego što pročitam prvo poglavlje.
Kako da stvarno bude korisna
Možda će zvučati preterano, ali bukvalno je svaka stranica korisna. Autor se trudio da se ne ponavlja i nema pokušaja popunjavanja sadržaja. Još bitnije, „Mamin test“ ne tvrdi da je izmislio model koji će rešiti celi svet biznisa. Prekomerni značaj nekoliko interesantnih studija slučaja je mnogo češći pristup. Rob Ficpatrik ne tvrdi da postoji fiksna formula koju moramo pratiti do najsitnijih detalja. Niti kaže da svaki čitalac mora primeniti lekcije iz ove knjige. Nasuport tome, kaže da ako ne želite to da uradite, nemojte se ni mučiti.
Ovo stvarno znači
Zašto je ovo važno? Identifikovanje problema kupca i kreiranje rešenja je osnovna premisa bilo kog startapa. Brojni biznis planovi upadaju u dve zamke. Ponekad citiraju statistiku velikih tržišta kako bi demonstrirali samu veličinu baze kupaca. Znate tu vrstu – Gartner kaže da tržište vredi 2 milijarde dolara godišnje i raste 14%. Niti su startap ni Gardner definisali potrebe ciljanog tržišta, tako da je ova poruka u osnovi beskorisna. Alternativni pristup je istraživanje kupaca zasnovano na upitniku koji u osnovi pita kupca „Da li biste hteli veoma kul X proizvod?“ Fino, ali nam takođe ništa ne govori o tržištu.
„Mamin test“ ide dalje od ovih mitova i predlaže način na koji treba prići kupcima kako bismo otkrili pravu istinu. Odgovor može da zaboli, ali ako ne postavite ova pitanja vaše šanse za uspeh su mnogo niže. Svako ko mora da identifikuje pravo tržište za proizvod (što je slučaj svakog startapa i brojnih drugih biznisa takođe) treba da pročita ovu knjigu i ima je na polici.
Autor: Keni Frejzer
Izvor: sunstonecommunication.com