„Nežna revolucija“ je počela tiho pre više od pola veka i bila je i još uvek jeste najnežnija od svih revolucija. Ona uči sve roditelje onome što im je potrebno da odgoje veoma inteligentno, sposobno i dobro dete, i tako učine ovaj svet zdravijim, čovečnijim i pristojnijim.
„Nežna revolucija“ tvrdi da mala deca imaju u sebi sposobnost da nauče bukvalno sve. I kaže da ono što deca nauče, bez ikakvog svesnog truda, kada imaju dve, tri ili četiri godine, u kasnijem dobu može da se nauči samo uz puno muke.
„Kako da naučite svoju bebu da čita“ objavljena je prvi put 1964. godine. Širom sveta roditelji su čitali knjigu i tako je počela „Nežna revolucija“. Na engleskom ju je pročitalo više od dva miliona ljudi. Veliki broj majki je gotovo smesta počeo da piše pisma izražavajući svoju radost i govoreći o uspehu koji su postigle učeći decu.
Prošlo je više od trideset godina od tada. U međuvremenu je Glen Doman osnovao Institut za ostvarivanje ljudskog potencijala gde se roditeljima pomaže da shvate šta su povrede mozga ‒ uzrok niza simptoma koje zvanična medicina definiše kao bolesti: Daunov sindrom, autizam, cerebralna paraliza, mentalna retardiranost. Ali ima još raznih izraza: nenormalan, spastičan, flacidan, epileptičan, hiperaktivan, atetoidan…
Intuitivna pretpostavka Glena Domena i njegovih saradnika bila je da ustanove poreklo svih tih takozvanih „bolesti“ u svakoj povredi fizičke strukture mozga nebitno od razloga: genetski mehanizmi, traume, hipoksija… Po rečima Glen Domena:
„Kada govorimo o deci sa povredom mozga ovde na našem Institutu, mi mislimo na svu decu kojima se nešto desilo što je prouzrokovalo oštećenje mozga. To nešto moglo je da se desi bilo kada: za vreme začeća, minut, sat, nedelju, mesec ili devet meseci posle njega. Moglo je da se desi tokom porođaja ili minut, sat, nedelju, mesec, godinu ili deset godina posle rođenja. Takođe može da se desi sedamdeset godina posle rođenja, samo što je to tada odrasla osoba sa povredom mozga.
Autizam
Roditelji širom sveta pomažu svojoj deci kojima je dijagnostikovan autizam da krenu putem zdravlja. Koristeći programe razvijene u Institutu, deca sa autizmom su bila sposobna da znatno poboljšaju svoje sposobnosti za učenje, komunikaciju, rešavanje problema i u nekim slučajevima njihov učinak je bio u skladu sa uzrastom ili čak i bolji.
Autizam ili autističan su reči kojima se opisuju deca koja pokazuju veoma različite simptome, uključujući probleme sa komunikacijom i društvenim odnosima.
Deca koja pokazuju takve simptome obično imaju probleme u cerebralnom korteksu i u predelu srednjeg mozga.
Korišćenje problematičnih izraza umesto prave dijagnoze vodi do pokušaja da se leče simptomi. Da bi se uspelo, treba lečiti tamo gde povrede stvarno postoje ‒ a to je mozak. Ponekad je pažnja usmerena na pitanja: „Šta je autizam?“ ili „Kako se dobija autizam?“. Na Institutu smo usredsređeni na to šta da radimo sa autizmom, ili kako da pomognemo detetu sa takvom vrstom povrede. Da bi se bilo uspešno u tome, neophodno je tretirati mozak, gde se problem i nalazi.
Kada pročitamo knjigu, počinjemo shvatati da osobe sa povredom mozga možda imaju posebne potrebe, ali one osnovne su im iste kao i kod nas – potrebni su im ljubav, nega i naklonost. Pametni su, ali ne znaju kako da to iskažu ili nisu to u stanju.
Ova knjiga daje novo viđenje na pristup lečenja dece i odraslih sa povredom mozga. Mada ovi metodi još uvek nisu popularni u zvaničnoj medicinskoj zajednici, u Institutu za ostvarivanje ljudskog potencijala se nadaju da će jednoga dana i oni biti prihvaćeni. Ovo nije knjiga tipa „Kako da...“, već knjiga koja prikazuje kako su Glen Doman i njegovi saradnici otkrili ovakav način lečenja i zašto on deluje.
Tretman za decu sa povredom mozga na Institutu za ostvarivanje ljudskog potencijala uključuje:
1. Disanje s maskom – za poboljšanje disanja
2. Uvežbavanje obrazaca – da se deci sa povredom mozga pomogne na polju pokretljivosti
3. Stimulacija tri čula – vida, sluha i dodira
4. Držanje rukama na šipci i njihanje.
Ako ste roditelj deteta sa povredom mozga onda ovo morate pročitati. Čak i ako nećete da sledite ove metode za lečenje svoga deteta, može da bude korisna za sticanje novih saznanja o povredama mozga.
Izvor: enirpue.wordpress.com i saikishore2014.blogspot.rs