Laguna - Bukmarker - Posedovanje štampanih knjiga je drugačije od sakupljanja elektronskih - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Posedovanje štampanih knjiga je drugačije od sakupljanja elektronskih

Istraživači sa univerziteta Arizona i Tovson su otkrili da je psihološko iskustvo kod posedovanja elektronskih knjiga značajno drugačije od posedovanja štampanih.



Rezultate njihove studije „Interpretacije digitalnog posedovanja kupaca na tržištu knjiga“ objavio je u aprilu ove godine magazin Electronic Markets, a u njima je potvrđeno ono na šta su mnogi u izdavaštvu sumnjali – posedovanje elektronskih knjiga jednostavno stvara drugačiji osećaj.

Istraživanje je pokazalo da su učesnici „opisali da su mnogo emotivnije vezani za fizičke knjige koje koriste kako bi razvili osećaj pripadanja“, navode sa univerziteta u Arizoni. Ljubitelji knjiga već dugo žale za gubitkom „mirisa knjige“ koga nema prilikom korišćenja elektronskih izdanja, a učesnici istraživanja su se dotakli važnih aspekata posedovanja knjiga: korišćenje polica za knjige za razvoj sopstvene ličnosti i, posebno, mogućnost da se stranice knjige dopune beleškama na marginama.



Učesnici studije su takođe „izrazili frustraciju“ zbog nepostojanja opcija za premeštanje fajlova i deljenje sa drugima. Agresivne prakse Menadžmenta digitalnih prava (DRM) su značajno ograničile mogućnost deljenja elektronskih knjiga sa prijateljima. Izdavačka industrija je odavno shvatila da je za uspeh knjige važan marketing „od usta do usta“, ali ograničenja koja prate elektronske knjige utišavaju takav oblik ponašanja. Bez obzira što takve zabrane nisu tehnološki neophodne, izdavači su na sve načine ograničili deljenje kako bi smanjili gubitak prihoda (fajlove možete podeliti bezbroj puta dok to nije slučaj sa štampanom knjigom koja će se na kraju raspasti, a u svakom trenutku može biti samo kod jedne osobe).

Ali, na kraju, treba napomenuti da elektronske knjige imaju neke od ključnih prednosti: mogućnost da promenite veličinu teksta i da sa sobom nosite više od jedne knjige što čitaocima daje mogućnost da u svakom trenutku imaju pristup mnoštvu knjiga.



Kao zaključak se ističe, kako navodi Sabrina Helm, vođa tima koji je sprovodio istraživanje, elektronske i štampane knjige su potpuno različiti proizvodi koji imaju različite funkcije – elektronske su praktičnije i uslužnije dok su štampane čulno bogatije.

Izvor: forbes.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

uz banca intesa mastercard kreditne kartice popust 25  laguna knjige Uz Banca Intesa MASTERCARD kreditne kartice popust 25%
27.11.2024.
Odlična vest za sve ljubitelje dobrih knjiga i društvenih igara je da Banca Intesa i Izdavačka kuća Laguna nastavljaju sa uspešnom saradnjom i omogućavaju specijalne popuste.   Do 30. novem...
više
toni parsons život me inspiriše više od umetnosti laguna knjige Toni Parsons: Život me inspiriše više od umetnosti
26.11.2024.
Gost Beograda i ovogodišnjeg Međunarodnog sajma knjiga bio je čuveni engleski pisac Toni Parsons. Ljubitelji njegovog književnog stvaralaštva bili su u prilici da se na štandu izdavačke kuće Lagu...
više
kostanca kazati prava predstava ženske moći u romanu klitemnestra  laguna knjige Kostanca Kazati: Prava predstava ženske moći u romanu „Klitemnestra“
26.11.2024.
Ambiciozna vladarka, neustrašiva ratnica, svirepa sestra i majka zaštitnica – takva je antička junakinja Klitemnestra u istoimenom romanu prvencu autorke Kostance Kazati, koja za Bukmarker govori o sv...
više
bećković, kovačević i lompar na promociji knjige priče i ožiljci milana ružića laguna knjige Bećković, Kovačević i Lompar na promociji knjige „Priče i ožiljci“ Milana Ružića
26.11.2024.
Knjiga Milana Ružića „Priče i ožiljci“ biće predstavljena u sredu 27. novembra od 18 sati u Velikoj sali SKC-a. O knjizi će, pored autora, govoriti akademici Matija Bećković i Dušan Kovačević, pr...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.