Impulsivna ili planirana kupovina predmet je večitog interesovanja istraživača i analitičara tržišta. Razumevanje motiva za instant kupovinu knjige daje izdavaču bolju sliku o tome kako da vodi svoju marketinšku kampanju.
Nilsen Buks i Potrošački panel u Americi sproveli su istraživanje o prirodi kupovine knjiga, i to među ljudima od 18 do 65 godina. Ovi rezultati su nas podstakli da i mi vas pitamo: kako vi kupujete knjige?
Kada je u pitanju fikcija, Amerikanci gotovo podjednako planski, odnosno neplanski, kupuju trilere, ljubavne romane i fikciju generalno.
Publicistika se već više kupuje planski (60% njih planira, a 40% kupuje impulsivno).
Ljubitelji naučne fantastike, istorije i klasika uglavnom planiraju svoje kupovine (preko 60% njih planira, dok nešto više od 30% kupuje vođeno naglom odlukom).
U poslednju grupu spadaju oni koji kupuju priručnike za samopomoć, poslovanje i romane iz žanra fantastike: preko 70% kupaca planira koje će naslove kupiti, a manje od 30% njih to radi impulsivno.
Naravno, možete pretpostaviti da su žene sklonije impulsivnoj kupovini: 46% Amerikanki kupuje neplanski, dok svega 29% muškaraca u Americi kupuje bez unapred određene liste naslova.
I naravno, nije iznenađenje ni podatak da što su kupci knjiga stariji, to se češće odlučuju da neplanirano kupuju knjige. I to – poklone za unuke i decu!
A vi, kako vi kupujte, šta i kome? Planirate li, pravite li liste ili više volite da se „izgubite“ među knjigama i pustite ih da vam one „kažu“?