Laguna - Bukmarker - Nauka je dokazala da ćete zbog tuge postati bolji čitaoci - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Nauka je dokazala da ćete zbog tuge postati bolji čitaoci

Ako ste knjiški moljac, sigurno znate šta je tuga ‒ ona vrsta nevidljivog tereta koji nas potpuno prekrije i koji nosimo kroz život – neki svakog dana, a neki s vremena na vreme.



Tuga je osećanje sa kojim svaka osoba može da se poistoveti. Ipak, intenzitet i trajanje mogu dramatično da se razlikuju. Tuga nije emocija koju prepoznajemo kao nešto što može imati pozitivne efekte, ali prema poslednjim naučnim istraživanjima, tuga može imati pozitivne efekte kad je reč o čitanju.

Prema jednoj naučnoj studiji, koju iznosi časopis „The Hechinger Report“, pronađena je veza između tuge i analize, odnosno čitaoci koji osećaju tugu bolji su u kritičkom razmišljanju i analiziranju ideje koje nisu eksplicitno date na papiru.

Čini se kao dobra stvar, zar ne? Kako prenosi „The Hechinger Report“, grupa istraživača je izvela eksperiment u kom su nasumice izabrali 160 odraslih osoba kojima su puštali jedan od dva video klipa. Polovina učesnika je gledala emocionalnu scenu iz sportske drame „The Champ“ (1979), a druga polovina je gledala scene iz komične serije „Whose Line Is It Anyway?“

Nakon što su pogledali klipove, svi učesnici su pročitali tekst o preživljavanju belih medveda na Arktiku, a zatim su odgovarali na pitanja o tekstu. Učesnici koji su bili „tužni“ posle gledanja scena iz filma „The Champ“ su navodno mnogo bolje odgovorili na pitanja. Na primer, mnogo su bolje zaključivali o stvarima koje nisu bile eksplicitno napisane u tekstu, u poređenju sa učesnicima koji su gledali komediju.



Da bi potvrdili ispravnost rezultata, grupa istraživača je izvela još jedan eksperiment na još većoj grupi ispitanika. Ponovo su rezultati pokazali da su tužni učesnici imali bolji učinak kad je reč o analizi i zaključivanju.

„Zaključili smo da učenje sa razumevanjem bolje ide uz tugu“, kaže Kejtlin Mils, jedna od autora studije objavljene u oktobru 2017.

„Zaključak ne treba da bude: 'Hajde da izazovemo tugu!'“, upozorava Mils. „Osnovna impikacija ovog istraživanja je to da ono što učenici doživljavaju utiče na njihovo učenje.“

Ova sprega između emocija i ponašanja (u ovom slučaju učenja), pruža neku vrstu utehe onima kojima je tuga veoma poznata.

Izvor: bookstr.com


Podelite na društvenim mrežama:

uz banca intesa mastercard kreditne kartice popust 25  laguna knjige Uz Banca Intesa MASTERCARD kreditne kartice popust 25%
28.11.2024.
Odlična vest za sve ljubitelje dobrih knjiga i društvenih igara je da Banca Intesa i Izdavačka kuća Laguna nastavljaju sa uspešnom saradnjom i omogućavaju specijalne popuste.   Do 30. novem...
više
promocija biografije bore stankovića ranjav i željan roberta hodela laguna knjige Promocija biografije Bore Stankovića „Ranjav i željan“ Roberta Hodela
28.11.2024.
Nov životopis slavnog pisca.   U Klubu Magistrala „Dragan Ve Ignjatović“ u Beogradu predstavljena je u sredu 20. novembra knjiga Roberta Hodela „Ranjav i željan / Borisav Stanković – ži...
više
black friday od 29 novembra do 1 decembra 2024 u delfi knjižarama i na sajtovima laguna rs, delfi rs i dicearena rs laguna knjige Black Friday od 29. novembra do 1. decembra 2024. u Delfi knjižarama i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearena.rs
27.11.2024.
Četvrti petak u novembru se od sredine 20. veka naziva crnim, jer od tog dana počinje sezona praznične kupovine i sniženih cena. Ovaj datum iz godine u godinu poprima sve veće razmere i proglašava se ...
više
prikaz romana ostrvo stakla trejsi ševalije prozirno i blistavo prozno blago laguna knjige Prikaz romana „Ostrvo stakla“ Trejsi Ševalije: Prozirno i blistavo prozno blago
27.11.2024.
Mnoge popularne pisce često u intervjuima pitaju šta je najveći izazov njihovog zanata. Kako se može očekivati, većina odgovora odnosi se na kreiranje likova, osmišljavanje zapleta ili određivanje mes...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.