Laguna - Bukmarker - „Luda ideja” i kompanija od nekoliko milijardi dolara - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

„Luda ideja” i kompanija od nekoliko milijardi dolara

Svako danas prepoznaje znak „Najkija“, ali u svojim memoarima „Umetnost pobede“, koosnivač brenda Fil Najt daje nam detaljan prikaz turbulentnog procesa razvoja jedne multimilijarderske kompanije.

Odmah nakon poslovne škole, kada je imao 24 godine, Najt je došao na „ludu ideju“: da uvozi japanske patike za trčanje u SAD. Tokom ranih šezdesetih, Najt je krenuo na put po svetu i došao u Kobe gde je naišao na proizvođača patika za trčanje „Onicuka“ (sada deo „Asiksa“) i napravio dogovor o distribuciji. Kada su godinu dana kasnije prve patike konačno stigle, Najt je odmah jedan par poslao svom treneru sa univerziteta u Oregonu, čuvenom Bilu Bovermanu. Oduševljen patikama, Boverman je ponudio Najtu partnerstvo i zajedno su osnovali „Blu Ribon Sports“ (preteču „Najkija“) 1964. godine.

Najt piše veoma iskreno i sa dosta humora o izazovima sa kojima se sretao vodeći svoju novu kompaniju, od zapošljavanja i upravljanja eklektičnom grupom zaposlenih, borbe sa tokovima novca i naglim rastom i neprestanim pitanjem da li da kompaniju učini javnom.

U knjizi Najt dosta govori o Japanu i izazovima u sprovođenju posla sa ovom zemljom nakon Drugog svetskog rata – proizvodi kasne, nejasni ugovori, dvosmislena komunikacija, pravne bitke i korporativna špijunaža – koji su potpuno fascinantni. Do ranih sedamdesetih, „Najki“ i „Onicuka“ su se neslavno razišli iako je Najtovo divljenje prema Japanu ostalo netaknuto.

Za sve one koji trče, ali i one koji to ne rade, „Umetnost pobede“ je neprocenjiv upliv u jednu od najpoznatijih kompanija na svetu i život njenog revolucionarnog osnivača.

Izvor: japantimes.co.jp
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
akcija koja se ne propušta 2 za 1 kupite jednu, a drugu knjigu dobijate za 1 dinar laguna knjige Akcija koja se ne propušta! „2 za 1“– kupite jednu, a drugu knjigu dobijate za 1 dinar
25.06.2025.
Dragi knjigoljupci, Od 16. do 30. juna 2025. godine, imaćete jedinstvenu mogućnost da iskoriste sjajnu povoljnost – akciju „2 za 1“ u svim Delfi knjižarama i na sajtovima laguna.rs i delfi.rs. ...
više
akcija knjiga i kafa dobar je dan od 20 juna do 18 jula 2025  laguna knjige Akcija „Knjiga i kafa – dobar je dan“ od 20. juna do 18. jula 2025.
25.06.2025.
Ljubitelji knjiga i kafe, Imaćete poseban razlog za osmeh ovog leta. Laguna i Nescafé, pod sloganom „Knjiga i kafa – dobar je dan“, pokreću zajedničku promotivnu akciju. Od 20. juna do 18. j...
više
da li je klica zla duboko posejana u svima nama predstavljen roman ukus straha zorana petrovića laguna knjige Da li je klica zla duboko posejana u svima nama: predstavljen roman „Ukus straha“ Zorana Petrovića
25.06.2025.
Promocija romana „Ukus straha“ Zorana Petrovića održana je u utorak 24. juna u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC.   Pored autora, govorili su Mina Kebin, urednica, i dr Dag Kolarević,...
više
novi broj nedeljnika u knjižarama delfi laguna knjige Novi broj Nedeljnika u knjižarama Delfi
25.06.2025.
Novi broj lista Nedeljnik je na kioscima, a od petka ga možete kupiti za samo 29 dinara u svim knjižarama Delfi širom Srbije uz kupovinu bilo koje Lagunine knjige, knjige drugih izdavača ili proizvoda...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.