Laguna - Bukmarker - „Kupologija“ – Martin Lindstrom - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

„Kupologija“ – Martin Lindstrom

Posle više od pola veka, nezavisno srpsko Ministarstvo nauke prestalo je da postoji. Bivši ministar Božidar Ðelić izjavio je nedavno da je procenat ulaganja u nauku porastao na 0.65 odsto od ukupnog budžeta te da ima optimistično mišljenje o napretku nauke pod Ministarstvom prosvete. S obzirom na prethodni podatak, nije ni čudo što su mnogi mediji preneli njegovu izjavu kao vid ulepšavanja katastrofe.

U drugim zemljama, razvijenijim od naše, stanje je, naravno, potpuno drugačije. „Kupologija“ Martina Lindstroma lep je primer za to. Danac po rođenju a zvanični stanovnik Australije, Lindstrom je kao stručnjak za brendove stekao slavu pomažući mnogim poznatim kompanijama da učvrste svoj položaj na tržištu. Sada je u istraživanju brendova otišao korak dalje. Pomoću magnetne rezonance i SST metode snimanja mozga, autor „Kupologije“ nameračio se da pronikne u samu osnovu našeg potrošačkog poriva i da ponudi odgovor na pitanje zašto biramo jedan proizvod umesto drugog.

lako nije prvi istraživač koji je aparate za detektovanje moždanih oboljenja upregnuo u psihološko istraživanje zarad odgonetanja tajni koje stoje iza kupovine, plasmana i brendiranja raznih predmeta, Lindstromov zalazak u polje neuromarketinga sasvim sigurno dovešće do neverovatnog novog zamaha u ovoj disciplini. Njegovim skeniranjem potrošača širom planete, pojedina ustaljena marketinška načela doživela su potpuni krah. Na primer, logotip neke firme, do sada smatran za najbitniju stavku tokom brendiranja, nema gotovo nikakav uticaj na potrošače, dok seks pre reklamira seks sam po sebi nego proizvod koji su mu stručnjaci za marketing prilepili. Nadalje, otkriveno je da mozak reaguje na fotografije voljenih proizvoda slično kao što reaguje tokom prepoznavanja religijskih simbola, a nesumnjivo je dokazano i da naša podsvesna osećanja daleko premašuju jačinu svesnih dok kupujemo.

Ovi, sami po sebi fascinantni rezultati, Lindstromu nisu bili dovoljni. „Kupologija“ je prepuna zanimljivih detalja o prošlosti planetarno popularnih proizvoda, a napisana je i umećem koje konačno opravdava fraze poput one da se knjiga ne ispušta iz ruku.

U ovo istraživanje uloženo je „tričavih“ sedam miliona dolara, i to iz privatnog sektora, što je rezultiralo knjigom koja je više od skupine marketinških saveta – ona je prozor kroz koji se vide naša skrivena osećanja, naša podsvest. Ukratko: milionski budžet – neprocenjivi rezultati. A takva „iznenađenja“ moguća su samo u zemljama koje nauci posvećuju više od 0,65 odsto budžeta. Tamo gde ljudi mogu da se bave naukom, znaju kako, ali i hoće. Nama, s druge strane, preostaje samo optimizam.

Autor: Ljubisav Panić
Izvor: Yellow Cab


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
obaveštenje o podršci studentima i prosvetnim radnicima laguna knjige Obaveštenje o podršci studentima i prosvetnim radnicima
23.01.2025.
Laguna i Delfi oduvek su se borili za pravdu, slobodu mišljenja i govora. Stajali smo uz svoje pisce i kada to nije bilo lako. Sada je naša podrška potrebna i studentima i prosvetnim radnicima koji se...
više
marko vidojković o povredama na radu i dalje radim ono što želim, pa samim tim sve što radim vredi laguna knjige Marko Vidojković o „Povredama na radu“: I dalje radim ono što želim, pa samim tim sve što radim vredi
23.01.2025.
„Zahvaljujući njihovoj maloumnosti, mene su gledali i slušali milioni na njihovim televizijama, kako izgovaram ono što oni nikada ne bi smeli, a dobrim delom misle. Da su iole razmišljali o potencijal...
više
ljiljana šarac porodica je najsigurnije uporište i utočište laguna knjige Ljiljana Šarac: Porodica je najsigurnije uporište i utočište
23.01.2025.
„Godina 2024. za mene je bila u mnogo čemu otrežnjujuća. Pokazala mi je da ne zavisi sve od mene, ma koliko se upinjala i trudila da planove i želje ostvarim. Naučila me je da ne moram da dobijem onol...
više
prikaz romana dve mice i novi beograd na mladima svet ostaje laguna knjige Prikaz romana „Dve Mice i Novi Beograd“: Na mladima svet ostaje
23.01.2025.
Mirjana Đurđević, autorka knjige „Dve Mice i Novi Beograd“ (Laguna, 2024), kaže da je mnogo uživala pišući ovaj roman i da joj je bilo žao kada je rukopis završila. Kao čitalac, osećala sam tu životnu...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.