Svet „Karavala“ je delom zabavni park, delom opis Venecije, a delom predstava, oslikana svim bojama „gotskog“ cirkusa. Devojke šuškaju haljinama dok prolaze mračnim hodnicima, u potrazi za nagoveštajima uz pomoć kojih će im se ispuniti želja – za neke od njih, uslišenje želja predstavlja i slobodu.
Skarlet je vodila život ispunjen zlostavljanjem. Ona i njena sestra Tela žive u stalnom strahu od surovog i nasilnog oca. Tela pokušava da probije rešetke njihovog zlatnog kaveza, dok Skarlet nastoji da ostane mirna u očajnoj želji da zaštiti sestru i sebe. Odustala je od svog sna iz detinjstva da poseti Karaval, magičnu predstavu koja u sebi spaja pozorište i avanturističku igru, i pristala na ugovoren brak koji će nju i Telu osloboditi od oca.
Kada od Legende lično, tvorca Karavala, stigne poziv da učestvuju u igri i posete tajanstveno ostrvo, Tela uspe da nagovori Skarlet da se odrekne planova za proračunatu sigurnost i da se umesto toga prepusti avanturi. Međutim, uskoro postane jasno da Legenda ima svoje planove. On otima Telu i od nje čini glavnu nagradu Karavala, ne ostavljajući Skarlet drugi izbor osim da pobedi u igri.
Skarlet zna da sve što doživi u Karavalu jeste deo predstave, ali linija između stvarnosti i spektakla počinje da se zamagljuje, naročito kada je u pitanju Džulijan, mornar koji se pridružio igri. Kao i svi ostali koje sreće u Karavalu, ni on nije ono što izgleda – a ona ne može da odoli njegovoj pomoći i društvu. Kako se igra nastavlja u noć, ona tone sve dublje u priču koja postaje sve mračnija, i sve se više udaljava od bezbedne budućnosti kojoj je težila.
Skarlet je neuobičajena junakinja ovakve vrste romana ‒ kvaziistorijske fantazije za mlade čitaoce. Tela je mnogo stamenija, sa svojim buntovničkim duhom i težnjom za slobodom. Skarlet je savila leđa pod ugnjetavanjem koje ju je nateralo da posumnja u svaku svoju odluku i da igra po tuđim pravilima. Na trenutke čak deluje puritanski i izveštačeno, a u njenoj ljubavi prema Teli kao da ima ozlojeđenosti. Umesto da kaže „da i“, ona na sve odgovara sa „ne, hvala“. Dok istražuje slojeve Karavala, njen stav je vodi ka neuobičajenim pravcima, a čitalac će zateći sebe kako navija da Skarlet izraste u nekoga ko može da donese samouverene odluke i oblikuje svoju budućnost.
Ljubitelji ovog specifičnog žanra će uživati u knjizi. Najbolja stvar kod „Karavala“ jeste svet te igre, koji deluje kao putovanje u mračnu verziju Diznilenda, gde mehaničke lutke imaju osećanja i ne vole vas previše a skupi slatkiši mogu biti otrovni…
Izvor: npr.org