Prodaja knjiga je naglo skočila u supermarketima širom sveta koji su bili otvoreni ovog proleća, tokom pandemije, dok su se knjižare zatvarale.
Njujork tajms prenosi da je u novonastalim uslovima preporučljivo postaviti knjige u blizini rafova u kojima se prodaju jaja, mleko, pelene i, naravno, toalet papir.
Kada je tokom proleća zbog virusa korona došlo do zatvaranja prodavnica širom SAD, veliki lanci marketi poput Volmarta i Targeta ostali su otvoreni jer prodaju osnovne namirnice. I tako su kupci dok su gomilali konzerve i testenine u svoje korpe, usput uzimali i razne knjige. Prodaja je značajno skočila.
Ovakve prodavnice uglavnom ne objavljuju podatke o prodaji određenih proizvoda, ali su ljudi iz izdavačke industrije naveli da je prodaja u tim marketima drastično skočila, a najveći rast primećen je u Targetu. U nekim slučajevima, kako navode, došlo je do tri ili četiri puta veće prodaje.
Denis Abaud, izvršni direktor distributerske kuće RiderLink, rekao je da je njegova kompanija zabeležila rast od 34% u odnosu na prošlu godinu. „Kada imaju obezbeđeno sklonište, ljudi traže nešto da rade. Različito štivo, od radnih svezaka do najšireg spektra proznih dela, doživelo je značajan rast u prodaji.“ Mnoge prodavnice hrane i apoteke su takođe primetile rast prodaje knjiga, a neke su odlučile da povećaju odeljak sa knjigama.
Pitanje za izdavače je da li će se ovakav trend nastaviti. Da li su kupci morali da koriste dostupne prodavnice i stekli naviku pa će i ubuduće kupovati u ovim marketima ili će se vratiti svojim starim navikama nakon što se svet vrati u normalne tokove? Mnogi smatraju da će prodaja naravno opasti, ali da se neće vratiti na prvobitni nivo jer je deo kupaca stekao naviku da knjige pronalazi u supermarketima.
Izvor: nytimes.com
Prevod: Dragan Matković