Laguna - Bukmarker - Intervju sa Vanjom Gavrovski, PR-om izdavačke kuće Laguna - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Intervju sa Vanjom Gavrovski, PR-om izdavačke kuće Laguna

Ona je menadžer za odnose s javnošću izdavačke kuće “Laguna” i veoma je uspešna u poslu kojim se bavi. Upoznajte Vanju Gavrovski kroz priču o uspehu i stilu.

Wannabe Magazine: Kako biste opisali posao kojim se bavite?

Vanja Gavrovski: PR je umetnost da se izgradi reputacija, rezultat onoga šta radiš, šta govoriš i šta drugi govore o tebi. Osnovna funkcija ovog posla je da se održi dvosmerna komunikacija – komunikacija kompanije sa ciljnim grupama. Kako bih uspela u tome – slušam, jer je svet pun zanimljivih ljudi koji me inspirišu. Komunikacija je sama po sebi dovoljno relevantna, reprezentativna i iznad svega – efikasna. Zato su rezultati izdavačke kuće “Laguna”, za koju radim više od pet godina, vidljivi. Velika stvar je što imamo vernu publiku koja nam veruje, tako da svako novo izdanje, pisca, akciju možemo da predstavimo javnosti u pravom trenutku, na pravom mestu. Odnosi s javnošću su najsnažnije sredstvo oglašavanja. Ovo je profesija koja se poslednjih deset godina progresivno razvija i to velikom brzinom, i u skladu sa predviđanjima, i dalje ide uzlaznom putanjom.



Kakav je osećaj biti deo jedne uspešne kompanije kakva je “Laguna”?

“Laguna” je izgradila sjajnu reputaciju – što predstavlja dobar osećaj za sve zaposlene u našoj najvećoj izdavačkoj kući. U suštini, rezultat reputacije koju imamo je korelacija između utiska koji javnost ima o nama i istinskih kvaliteta u pogledu izdanja i pisaca koje objavljujemo, prevoda na koje smo ponosni, inovacija u pogledu promovisanja izdanja, dovođenja velikih književnih imena u Beograd. U prirodi čoveka je da svoje mišljenje bazira na mišljenju onih koji nas okružuju. Sud javnosti je od velikog značaja za uspeh jedne kompanije. Ako je javnost na vašoj strani – teško možete propasti, ako imate lošu reputaciju – teško možete napraviti nešto, čak i kada na tržište izlazite sa najboljim proizvodom.

Kako izgleda jedan Vaš radni dan?

Volim jutro i nije mi teško da ustajem rano. Uz prvu jutarnju kafu, dok sam još uvek u stanu, pregledam elektronsku poštu. U trenutku kad stignem u kancelariju, već imam plan i krećem u realizaciju. Moj radni dan je dinamičan i gotovo proleti. Tu su sastanci, gostovanja, planiranje kampanja, savetovanje, čitanje, pisanje saopštenja za javnost, konferencije za novinare, promocije… Svakodnevno se kroz posao susrećem sa brojnim izazovima, ali sam vremenom naučila da ih uspešno prevazilazim. U toku velikih kampanja obaveze se utrostručuju. Često se moj radni dan završava kasno uveče, ali i pored brojnih zadataka – uspevam da nađem vreme za one koje volim.

Pored obrazovanja, koje su to društvene veštine i znanja koja su potrebna da predstavnik jedne kompanije poseduje?

PR menažer treba da je komunikativan, pismen i obavešten. Da biste se uspešno bavili odnosima s javnošću neophodno je da pratite aktuelne događaje u kulturi, novinarstvu, politici, da imate znanje iz psihologije i marketinga, da posedujete veštine poslovne kulture i da u javnom obraćanju imate uverljiv nastup. PR menadžer mora biti kreativan, radoznao, strpljiv, vredan,veoma šarmantan i mora se prema poslu i životu ophoditi sa mnogo optimizma. Suština je podstaći ljude na reakciju, zainteresovati ih, a to se može ako posedujete veštinu dobre komunikacije uz sve gorenavedeno. Plasiranje je umetnost. Oduševiti publiku je teško, ali ako na kraju predstave ne dobijete aplauz i ovacije, zavese će se nepovratno spustiti. Istina je najmoćnije oružje u toj borbi. Kako je Čerčil (Winston Churchill) svojevremeno rekao: “Dobra prezentacija treba da bude kao ženska suknja, dovoljno duga da prekrije najvažnije i dovoljno kratka da drži pažnju”. To nije uvek lako, ali kada verujete u to što radite, kada ste sigurni u svoje sposobnosti i kada radite posao s ljubavlju – sve može da se postigne.



S obzirom na to da je danas ženama u Srbiji teško da se dokažu profesionalno, koja je Vaša tajna uspeha?

Kada se okrenem iza sebe i pogledam svoju karijeru, mogla bih da kažem da sam veoma srećna i zadovoljna, pre svega jer sam na tom putu išla korak po korak. Ako sve radite ispravno, velika je šansa da uspete i da napredujete, svi oni koji na bilo koji način pokušavaju da iskoriste prečicu lako se sapletu. Moj hod na visokim potpeticama je stabilan i siguran, a u tome mi je dosta pomoglo obrazovanje, iskustvo i porodica koja mi je apsolutno na prvom mestu.

U porodici prikupljam energiju za sve izazove koji mi se postavljaju. Pritisak je veliki i bez dobrog motiva teško možete opstati. Porodica je moja snaga i motiv da guram napred bez osvrtanja.

Pored ove osnovne energije, tu je i dugogodišnje iskustvo. Iskustvo pomaže da upravljate poslom. Uvek imam jasan cilj i pokušavam da svoje zadatke pravilno definišem, jedino tako sve mogu uspešno da završim, a rezultati mi pružaju mogućnost uspeha.

Obrazovanje se podrazumeva, kao i konstantan rad na sebi. Da biste bili uspešni neophodno je da radite na sebi, na sopstvenom razvoju. U cilju dodatne edukacije završavam Fakultet za evropski biznis i marketing, tako da ću za par meseci imati zvanje mastera internacionalnog menadžmenta. Čovek uvek mora da korača napred, da zna šta želi i sigurno ide ka svom cilju. I uvek mora da ima plan B, jer kada nemate alternativu češće bivate slomljeni pri prvom neuspehu, ali ako imate dobar oslonac sve lakše prevazilazite.

U čemu se ogleda lepota Vašeg posla?

U ideji. Ideja je osnov svega i imovina koja je od najvažnijeg značaja. U mom poslu, koji svakodnevno donosi nešto novo, javlja se i pregršt ideja od kojih se samo deo realizuje. Ideja je uspešna onoliko koliko je uspešna u praksi, a baš ta sloboda kreiranja i stvaranja ideja daje posebnu čaroliju. Za razliku od marketinga koji je upućen na potrošača, PR se obraća različitim dimenzijama javnosti: medijima, lokalnoj zajednici, organima vlasti, konzumentima usluge…

Bez obzira što je ovo posao bez radnog vremena, uživam u toj stalnoj komunikaciji sa različitim ljudima. Ta interakcija, taj bunar znanja i nova iskustva – od neprocenjive su važnosti.

Počela sam kao novinar, i novinare poštujem iznad svega. Zahvaljujući kolegama, ja sam danas tu gde jesam, jer samo uz takvu podršku svoj posao mogu da obavljam na najbolji način. I pored tempa koji je ponekad ubitačan, trudim se da svakog dana uradim nešto dobro, da mislim pozitivno, da se viđam sa prijateljima i uživam u svom životu.



Radite veoma stresan posao. Kako se opuštate i kako uspevate da u svakom trenutku izgledate tip-top?

Tri do četiri puta nedeljno odlazim u teretanu “Green zone”, koja je postala moje mesto za izbacivanje negativnih misli. Imam ličnog trenera Mladena i mogu reći da sam izuzetno zadovoljna pristupom i metodama koje se u ovoj teretani primenjuju. Srećna okolnost je i to što se nalaze samo sprat niže u zgradi u kojoj radim, tako da ne gubim mnogo vremena. Pored redovnog treninga, uživam u masažama i toplo preporučujem Akademiju za kozmetiku i estetiku, koja pruža sve blagodeti neophodne savremenoj, zaposlenoj ženi. To je moja oaza. Žena koja se bavi javnim poslom mora biti negovana, jer samo genetika nije dovoljna. I kada sam radila kao voditelj, kao i danas, uvek sam vodila računa o svom izgledu i prepuštala se profesionalcima. Milena, koja vodi Akademiju, osoba je kojoj bezgranično verujem i uvek sam spremna da poslušam njen savet. Ali ono bez čega sigurno ne može nijedan čovek jeste ljubav. Ljubav je najjači eliksir mladosti i dobrog raspoloženja i zahvaljujući tome što sam okružena ljudima koje volim i koji me vole uspevam da budem to što jesam.

Kada je reč o modi, kako biste opisali svoj stil? Šta najviše volite da nosite?

Najviše volim da nosim dobre cipele, one su osnov svega i zabavlja me da kombinujem vintage s nekim potpuno modernim detaljima. Volim da se igram modnim dodacima, dok sam sa garderobom veoma obazriva, jer u svetu u kojem se ja krećem nije poželjno praviti modne greške. Privatno sam casual tip i često taj stil mogu da ponesem i u svom radnom okruženju, ali ne svakodnevno. Na zvaničnim promocijama uglavnom ćete me videti u haljini. Obožavam haljine, jer su ženstvene i mogu odlično da se kombinuju. Privatno najviše volim da obučem farmerke, belu košulju ili print majicu, blejzer i nezaobilazne visoke potpetice. Najvažnije je da je garderoba koju nosim kvalitetna i udobna. Volim modu i volim da budem lepo obučena, ali ne i da slepo pratim modne trendove. Volim modne portale i ponekad prelistam neki modni časopis. Više volim domaće dizajnere, ali se u mom ormaru mogu naći i komadi s potpisom svetski poznatog kreatora. Ne volim da eksperimentišem i izgledam kao kopija. Imam izgrađen stil i čini mi se da ga dobro nosim. Ono što je najvažnije kada je moda u pitanju jeste dobro raspoloženje, optimizam i širok osmeh. Meni toga ne manjka i zato sam uvek u trendu.

Koliko vam je važna šminka i kako negujete lice?

Volim da izgledam prirodno, tako da svoje lice ne opterećujem sa mnogo šminke. Rumenilom boje breskve, maskarom i sjajem za usne postižem efekat koji želim. Ako se radi o nekoj baš posebnoj prilici koristim uslugu profesionalnog šminkera. Trudim se da živim zdravo i da se zdravo hranim, koliko je to uz sve obaveze koje imam u toku dana moguće. Zdrava ishrana, redovan san, čišćenje lica – sigurno mogu produžiti lep izgled dugo godina. Važno mi je da je kozmetika koju koristim prirodna. Na tržištu postoji na hiljade krema za lice i nije lako odabrati onu pravu. U moru vrhunski dizajniranih proizvoda koje sam koristila, izdvojila se Prirodna pomada protiv bora. Obožavam ovu kremu iz “Radionice prirode” i svima je preporučujem!



Radili ste kao novinar, voditelj, urednik… Kada se i kako javila Vaša ljubav prema medijima?

U svet sedme sile ušla sam rano. Svoje prve korake u svetu televizije napravila sam na Trećem kanalu. Kada se osvrnem iza sebe i pogledam na taj period, mogu reći da je to jedno od najlepših profesionalnih iskustava. U televiziju sam se zaljubila na prvi pogled i danas volim taj medij. Srećna okolnost je da “Laguna” bar jednom nedeljno organizuje promociju nekog domaćeg ili stranog pisca, tako da imam priliku da pred publikom vodim program i u tome istinski uživam.

“Laguna” je najuspešnija izdavačka kuća kod nas. Ne možemo, a da Vas ne pitamo – kakve knjige volite da čitate?

Pre svega moram da kažem da ja volim da čitam. Volim miris knjige tek izašle iz štamparije, ali još više one knjige koje su se sakrile od zuba vremena i tako sačuvane došle do mojih ruku. Ta čarolija u koju vas uvodi knjiga, mogućnost da kroz literaturu proživite mnoge živote, uplovite u jedan drugačiji svet, a opet tako dostupan – od neprocenjive je vrednosti. Knjiga nije samo najbolji drug, ona je izvorište znanja, hrana za dušu. Čovek koji čita nije skučen, a ta sloboda da možete govoriti na različite teme obogaćuje život. Knjige koje volim da čitam su one koje imaju istorijsku pouku, ali volim i one knjige sa čijim junacima mogu da se identifikujem. Volim i putopise. Uživala sam čitajući roman “Njujork” Edvarda Raderfurda (Edward Rutherfurd), jer je majstorski spojio obimnu istorijsku građu sa maštom i iznedrio bestseler.

Planovi za budućnost?

Mislim da imam jasnu sliku onoga što bi me u budućnosti učinilo srećnom. Trudim se da budem realna, istrajna i skoncentrisana, jer samo tako ću moći da realizujem plan u koji su uključeni porodica, posao… Naučila sam da ne pravim dugoročne planove, kako mi se Bog ne bi nasmejao, zato se skoncentrišem na realizaciju kratkoročnih, jer znam da kad njih ostvarim bliža sam cilju. Svaki dan pokušavam da uradim nešto lepo, nešto što me ispunjava, jer samo zdrav način ophođenja prema životu i dragim ljudima doprinosi da planovi ne ostanu samo puko sanjarenje, već realnost u kojoj ćete uživati sa onima koje volite.

Autor: Jovana Katić
Izvor: wannabemagazine.com
 


Podelite na društvenim mrežama:

uz banca intesa mastercard kreditne kartice popust 25  laguna knjige Uz Banca Intesa MASTERCARD kreditne kartice popust 25%
21.11.2024.
Odlična vest za sve ljubitelje dobrih knjiga i društvenih igara je da Banca Intesa i Izdavačka kuća Laguna nastavljaju sa uspešnom saradnjom i omogućavaju specijalne popuste.   Do 30. novem...
više
dragutin minić karlo svet iz ugla jednog srbina laguna knjige Dragutin Minić Karlo: Svet iz ugla jednog Srbina
21.11.2024.
Svaki trenutak u knjizi satiričnih putopisnih priča „Nacionalistička geografija“ stvarno je doživljen i predstavlja lični utisak začinjen sa malo satire koja stavlja osmeh na lice, ali ponegde malo i ...
više
 ulaganje u znanje je moja životna filozofija održana promocija knjige tajne zanata miroslava miškovića laguna knjige „Ulaganje u znanje je moja životna filozofija“ – održana promocija knjige „Tajne zanata“ Miroslava Miškovića
21.11.2024.
U svečanoj atmosferi Sava centru 20. novembra 2024. održana je promocija knjige „Tajne zanata“, najnovijeg dela Miroslava Miškovića, jednog od najuticajnijih preduzetnika u regionu.   Promo...
više
uspešne promocije karajlića i ljubenovića u kostolcu laguna knjige Uspešne promocije Karajlića i Ljubenovića u Kostolcu
21.11.2024.
U Domu kulture u Kostolcu, u okviru manifestacije „Novembarski dani kulture“, 13. i 19. novembra svoje književno stvaralaštvo predstavili su Dr Nele Karajlić i Bojan Ljubenović.   Dr Nele K...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.