Znate onu staru dobru: „Ne sudi o knjizi po koricama“? U teoriji je to jedna veoma poučna izreka koja se ne odnosi samo na knjige, ali u praksi su stvari ipak malo drugačije. Ljudi su vizuelna bića i naravno da će im pažnju najpre privući korica knjige. Zato u Laguni imamo tim dizajnera koji svakoj našoj knjizi odene unikatno ruho koje ponosno svetluca u izlozima naših knjižara.
Dizajn korice je važna stavka u produkciji u sve konkurentnijem svetu prodaje knjiga. Potrebno je pronaći odgovarajuću tipografiju (naučila sam od koleginica da je ovo otmena reč za slova), pa zatim glavni motiv koji je prikladan za epohu knjige, bilo da je retro ili moderno ono što se traži; mnogo iskustva, vremena i truda se uloži u istraživanje pre nego što se počne sa radom i kasnije se svi elementi maštovito iskombinuju da bi se knjiga istakla u moru novih naslova. Pisci ozbiljno shvataju potrebu da svoje knjige plasiraju na tržište sa koricom za kojom se svi okreću kada prođu pored izloga knjižare.
Ne tako davno postojala je teorija da su korice knjiga manje važne za elektronske knjige. Ali pravila koja važe za knjižare, važe i za internet prodavnice. Pri pretraživanju Amazona, Goodreadsa i drugih sajtova prvo ćete primetiti koricu, a klikom na nju pročitati više o knjizi. Uz sve ovo, ljudi su počeli da sve češće postavljaju fotografije knjiga na društvene mreže. Ako na Instagramu tražite pojam #bookstagram, pronaći ćete više od 43 miliona fotografija knjiga – kraj šoljica kafe, na prekrivačima, na plaži i slično.
Izdavači širom sveta se slažu da je dobra korica ona koja izaziva nekakvu reakciju. Može da se desi da se ne dopada svima ili da mnogo ljudi priča o njoj, ali nipošto ne žele neprimetne korice. Vreme je pokazalo da ljudi zaista primećuju i cene uloženi trud.
Ja sam danas izabrala četiri meni posebno drage korice, iza kojih se kriju fantastične priče.
„Altajski ratnik“ – Robert Džordan
Ovo je dosad neobjavljivan prvi roman Roberta Džordana, majstora epske fantastike. Džordan u ovom romanu dokazuje da je ovladao svetom koji je Tolkin čitaocima tek počeo da otkriva. Naša art direktorka Lidija Šijačić je svim ljubiteljima fantastike i budućim fanovima ovog legendarnog pisca omogućila da imaju primerak vredan centralnog mesta na polici.
„Veliki pad“ – Peter Handke
Kritičari kažu da je nemoguće zamisliti nemačku književnost bez Petera Handkea. A mi u redakciji ne možemo da zamislimo bolju koricu za ovako važnu knjigu aktuelnog dobitnika Nobelove nagrade od ove koju je dizajnirala naša Nevena Mišković. Već na prvi pogled vam je jasno da je u pitanju delo velike snage i pre nego što okrenete zadnju koricu i pročitate tekst.
„Crveni Leopard, crni Vuk“ – Marlon Džejms
Marlon Džejms je napisao afričku
Igru prestola. Salman Ruždi kaže da ovaj fantastični roman ne smete zaobići, a ja se pitam kako biste i mogli da ga ne primetite sa ovakvom koricom. Naša dizajnerka Marija Vasović se potrudila da ovu knjigu primetite iz autobusa letimičnim pogledom na izlog knjižare i da izađete stanicu ranije da biste je kupili.
„Dobar dan, tugo“ – Fransoaz Sagan
Kultni roman prodat u više od pet miliona primeraka, zaslužuje koricu dostojnu velike Fransoaz Sagan.
Dobar dan, tugo i danas se, nakon više od pola veka, prodaje u velikim tiražima i osvaja srca miliona čitalaca širom sveta, a ja sam sigurna da će vas na prvi pogled osvojiti ovaj upečatljivi i elegantni dizajn naše Marice Bucek.
Autor teksta: Dunja Lozuk