Kao prvo, pretpostavljam da ste svi imali prilike da vidite klipove sa mališanima koji držeći u rukama štampana izdanja časopisa pokušavaju da skroluju i pinčuju po stranicama kako bi ih sklonili. Uopšte mi se ne dopadaju takvi klipovi. Međutim, da li su digitalne knjige loše za decu ili je to samo drugačiji način da se pristupi čitanju?
Prema najnovijem istraživanju (koje predstavlja metaistraživanje zasnovano na prethodnih 39 istraživanja), odgovor je: zavisi. To nije nikakvo iznenađenje. Ako digitalna izdanja ne sadrže ništa što će priču učiniti primamljivijom, onda ona nisu ništa drugo do još jedan vid skretanja pažnje i faktor koji doprinosi povećanju stepena delinkvencije budućih generacija. Međutim, po mišljenju Natalije Kucirkove, jedne od vodećih autorki ovog metaistraživanja, kreativni dodaci – poput podsticaja da se piše takozvana fan fikcija – mogu da uvećaju razumevanje i interesovanje za priču. Istraživanje je takođe otkrilo da digitalni dodaci pomažu kod usvajanja sadržaja koji ne spadaju u fikciju (interaktivne mape, oglašavanje životinja itd).
Kucirkova dalje kaže: „Čak i najbeznačajniji digitalni dodaci mogu da naprave veliku razliku u oba pravca – mogu dobro da funkcionišu, a mogu i da ometaju dete.“
Dakle, roditelji, najvažniji zaključak ovog istraživanja je da uradite sve što je potrebno da očuvate dovoljno zdravog razuma kako biste bili nežni prema svojoj deci kad god im je to potrebno.
Autor: Džoni Dajmond
Izvor: lithub.com
Prevod: Maja Horvat
Foto: Unsplash