BookTok, deo TikToka koji je namenjen razgovoru o knjigama, tokom protekle godine doživeo je procvat. Sa porastom popularnosti ove platforme, javio se i veliki broj diskusija na ovu temu. Kao korisnica ove društvene mreže, primetila sam koja se pitanja često postavljaju i ovim tekstom želim da odgovorim na njih i ponudim bar neka razjašnjenja.
BookTok je relativno nova platforma i neprestano se menja. Izdvojila sam nekoliko najčešćih pitanja na koje sam naišla.
Da li autori moraju da imaju nalog na BookToku da bi prodavali knjige?
Ne, ukoliko to ne žele. Svakako da ova platforma može da pomogne autorima da prodaju knjige, ali oduzima mnogo vremena. Da biste se dobro pozicionirali na aplikaciji, neophodno je da pratite trendove što zahteva sate izučavanja sadržaja koje drugi stvaraju.
Ako ne uživate u korišćenju ove društvene mreže, onda nema potrebe da se upuštate u ovu aktivnost jer vam neće prijati. Možda je za vas dobro rešenje da kontaktirate buktokere i ponudite im saradnju kako bi promovisali vašu knjigu.
Sa toliko stvaralaca na platformi, sasvim sigurno postoji mnogo onih koji će vam pomoći da dođete do novih čitalaca.
Da li buktokeri mnogo zarađuju?
Ovo je verovatno najčešće postavljano pitanje i istina je da su buktokeri plaćeni, ali ne zarađuju onoliko koliko ljudi često misle. Postoje dva osnovna načina zarade: sponzorstva i finansiranje stvaralaca.
Ukoliko je opcija finansiranja moguća u njihovoj zemlji, korisnici mogu da je koriste, ali dobijaju svega 2-4 centa na svakih 1000 pregleda. To je zaista malo i nije neka zarada. Sponzorstva su bolji način da se zaradi, ali nisu pouzdana jer se nude samo korisnicima koji imaju velike platforme, a i to su retki slučajevi.
Često se ova tema spominje jer ljudi smatraju da buktorkeri lepo zarađuju, dok blogeri koji pišu o knjigama nisu plaćeni za svoj posao. Iako sam objasnila da zarada buktokera nije uopšte velika, stvarno želim da naglasim da blogeri zaslužuju da budu plaćeni za ono što rade.
Da li buktokeri predlažu istih 5 knjiga?
Mislim da sam shvatila odakle ovo pitanje. FYP (For you page) vam nudi video snimke za koje pretpostavlja da će vam se dopasti, a ljudi obično najbolje reaguju na knjige koje prepoznaju i vole. Zbog toga će algoritam gurati video-snimke koji govore o popularnim knjigama.
Iz tog razloga buktokeri najčešće i govore o tim knjigama, ali ima i onih koji su posvećeni drugim naslovima samo ih je teže pronaći jer njihovi sadržaji ne prolaze toliko dobro i prikazuju se manjem broju ljudi. Najbolji način da dolazite do ovakvih videa je da uvek odreagujete na takav materijal i pokažete algoritmu da želite više takvog sadržaja na svojoj FYP stranici.
Da li je jednostavno biti buktoker?
Razumem zašto ljudi to misle, ali verujte mi da nije tako. Za neke videe će vam trebati dvadesetak minuta da ih snimite i obradite, ali imala sam i one na kojima sam radila nedeljama (pa i mesecima).
Iako su snimci na TikToku kratki, često je to veći izazov nego što je prednost. Ponekad je zaista teško da svoje misli sažmete u 60 sekundi, i da budete zanimljivi. Platforma takođe podstiče često postavljanje pa mnogi stvaraoci dnevno kače 2 do 4 videa. Ukoliko niste pažljivi, ovo može brzo da vas istroši.
Na kraju bih zaključila da BookTok nije ništa jednostavniji od ostalih platformi. Svaka ima svoje prednosti i mane koje je neophodno da dobro razumemo kako bismo se bolje pripremili za stvaranje sadržaja. Kako ova platforma nastavlja da se razvija, sve veći broj korisnika se priključuje i sasvim sigurno će biti još novih pitanja. Za sada sam pokušala da odgovorim na ona najčešća.
Izvor:
caitsbooks.com
Prevod: Dragan Matković
Foto: Sukhjinder / pixahive.com